vangst 1 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Spro big boss
Snoek

Na een volger en een aanbeet van een grotere snoek die los liet voor de kant, een mooie aanbeet. Op dezelfde plek als de eerdere aanbeet een leuke snoek van ongeveer 65 cm. Lekker zo op tweede kerstdag! 💪

vangst 2 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Lekker visje van 98 op de sardine. Na een paar dagen koud weer. Ik kan niet wachten op nog kouder weer.

vangst 3 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Een nieuw licht hengeltje aangeschaft om eens gericht achter de snoekbaars en baars aan te gaan. Een voorslag van nylon en een klein shadje eraan. Wel eens geprobeerd,maar dan wel aan een veels te stugge hengel met dikke onderlijnen. Uiteraard vang je dan ook wel eens wat maar wilde toch eens wat beter op deze manier vissen.

Eigenlijk was het al binnen een kwartiertje raak. Na het werpen tijdens het zinken een beuk op de shad. Een lekkere snoekbaars komt boven !!!!! Lekker!!

vangst 4 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Triple devil
Snoek

Zelfde water als de eerste dag na de opening, met een nieuwe hengel em wat nieuw aas. Na een tien worpen zie ik een donkere schaduw achter mijn aas aan komen. Hij duikt ineens over mijn aas heen en blijft hangen.

Lekker hoor. Alleen na het meten blijkt dat het dezelfde snoek is als diegene die ik vorige week gevangen heb. Nou ja  vis is vis.....

vangst 5 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Spro plug
Snoek

Net voor het naar huis gaan, toch nog een leuke wilde snoek op de plug. Een mooie snoek heeft het plugje te pakken genomen. Ook hier de eerste van het seizoen binnen!!

vangst 6 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Triple devil
Snoek

De eerst van het seizoen in de 3e worp. Wat een begin van het seizoen 2019. Nu nog maar hopen dat er veel volgen.

Deze snoek was trouwens STERK en heul wild!!!!

vangst 7 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Line through roach
Snoek

Eventjes alleen op de fiets!

Effe mijn nieuwe stukje aas testen, de savage gear line trough roach van 18 cm...... binnen 5 minuten een aanbeet. Een prachtig getekende snoek van 61 cm....!

vangst 8 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Fat Iris

Eerst met de boot!

Met de boot een grote sessie op een grote plas met uitlopers een woonwijk in. Geen actie, afgezien van een minisnoek voor Walter. Nou ja, vis is vis..... het was behoorlijk koud waardoor de accu van de elektromotor het na 3,5 begaf en wij het eigenlijk wel gezien hadden met de kou. Snel de boot de auto in en de verwarming aan.

Op de terugweg komen we langs wat polderslootjes, en ik stel voor om toch nog even de hengels te pakken. En met resultaat. Een mooie snoek van ergen hoog in de 80 grijpt mijn fat iris. Hij zuigt hem zowat naar binnen en de dreg zit dan ook in de kieuwboog. Ik knip vlot de dreg eraf en de snoek kan op de foto en weer terug het water in! Lekkere ochtend toch maar weer!

vangst 9 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Een super mooie dame op de makreel!!

Heel vroeg uit bed, en op tijd naar de waterkant. We hebben al 2 dagen voorgevoerd dus willen we niet dat ons plekje straks bezet is..

Het leek de eerste uurtjes niks te gaan worden, maar rond een uurtje of 9:30 is het toch raak. Een vis wordt vanaf de bodem gepakt en de baitrunner gaat lopen. Wat een mooie volle snoek komt boven. We meten 112 cm! even een paar mooie kiekjes en dan mag ze weer zwemmen.

BAM! een mooie snoek is vandaag de enige, maar ook gelijk een PR waardige snoek!

snoekie 112cm

vangst 10 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Weer eens op de thuisbasis

Om het seizoen van doodazen goed te beginnen en weer een beetje in tw komen, gaan we weer langs op onze favoriete stek. Na een mooie 80er van Dante gaat ook mijn dobber weg. Lekker een mooie 77 cm...

Snel weer verder naar de volgende.

vangst 11 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

En dat is nummer twee....net de voorn iets te gulzig gepkat en geslikt, maar met een lange grote tang toch netjes onthaakt....

Topstek is het toch

vangst 12 gevangen in de Nieuwegein

Lekker begin

Eerst een weekend naar zweden en niet verder komen dan 70 cm....1 uur in je thuiswater en 82 cm op de kant trekken. Lekker thuiskomen!!!

vangst 13 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Eigenlijk een beetje te warm, maar het is vakantie dus toch ff met wat een voorn op stap.  Na een kleine 20 minuten danst de dobber over het oppervlakte. Ik sla aan en de snoek dans al snel over het water. Hij springt twee keer in de lucht en uiteindelijk verdwijnt ie onder de lelies. Ik schep hem en na een paar seconden ligt ie op de mat. Hij springt nog een paar keer waardoor mijn handen weer aardig open liggen. Al met al weer een mooie vangst !!!

vangst 14 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

En dan denk je dat het over is.....

Na die geweldige vis van Marc, denk je dat je wel naar huis kunt, maar er komt er nog 1 voorbij. Mijn stinger zakt naar beneden en een korte piep klinkt uit de beetmelder. Ik zie mijn lijn steeds slapper vallen en sla aan! het is dan geen 122 cm maar een mooie dame van 104 meld zich. Wat een lekker 2e kerstdag!

vangst 15 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: horsmakreel
Snoek

Hoppa!!! Weer een monster!!!

Op 2e kerstdag verwacht je cadeautjes, maar dat het zo een groot cadeau zou zijn hadden wij niet verwacht. Een big van 122 cm trekt de dobber onder en al snel blijkt dat het geen klein visje is. Na een vrij korte dril kan de snoek in het net getrokken worden. De snoek geeft zich gewonnen, en wij kunnen hem op de onthaakmat leggen.

In de bek van de snoek komen wij nog een drietal andere dreggen tegen die daar achter zijn gebleven van vorige vissers. na het onthaken en de foto gaat ie weer lekker terug. Ze bloedt wel, maar in het water zwemt ze snel weer weg...

vangst 16 gevangen in de Nieuwegein

Heerlijke ochtend!

Vandaag hebben pap en ik een heerlijk ochtendje gevist! we gingen vroeg op pad om de eerste snoeken te gaan vangen. om 8 uur stonden we al met onze hengels in het water. het was goed koud en we hadden onze doodaashengels meegenomen. Na de wel 4 vissen van Dante was ik eindelijk aan de beurt! al voordat we de laatste vis van Dante terug hadden gezet ging mijn dobber onder. Dante moest natuurlijk wel eesrt zijn eigen vis terugzetten maar daarna konden we mijn snoek er samen uitscheppen!

vangst 17 gevangen in de Nieuwegein

Heerlijke ochtend!

Vandaag hebben pap en ik een heerlijk ochtendje gevist! we gingen vroeg op pad om de eerste snoeken te gaan vangen. om 8 uur stonden we al met onze hengels in het water. het was goed koud en we hadden onze doodaashengels meegenomen. Het leek wel feest. nadat mijn dobeer al 3 keer onder is geweest ging hij er weer vandoor! en voila een mooie 71er!!

vangst 18 gevangen in de Nieuwegein

Heerlijke ochtend!

Vandaag hebben pap en ik een heerlijk ochtendje gevist! we gingen vroeg op pad om de eerste snoeken te gaan vangen. om 8 uur stonden we al met onze hengels in het water. het was goed koud en we hadden onze doodaashengels meegenomen. Na de eerste 2 mooie snoeken dacht ik dat ik nu wel genoeg had gehad maar nee hoor! weer 5 minuten na mijn 2de snoek van 84 cm ging mijn hengel er weer vandoor. nadat (waarschijnlijk) 3 minuten geleden ik deze snoek missloeg. en toen voor de 3de keer een heerlijke snoek eruitgehaald!

vangst 19 gevangen in de Nieuwegein

Heerlijke ochtend!

Vandaag hebben pap en ik een heerlijk ochtendje gevist! we gingen vroeg op pad om de eerste snoeken te gaan vangen. om 8 uur stonden we al met onze hengels in het water. het was goed koud en we hadden onze doodaashengels meegenomen. Na mijn eerste snoek van 91 cm smaakte het naar meer en ja hoor geen 10 minuten daarna haalde ik dit monster van 84 cm eruit. een heerlijke 2de snoek van de ochtend!

vangst 20 gevangen in de Nieuwegein

Heerlijke ochtend!

Vandaag hebben pap en ik een heerlijk ochtendje gevist! we gingen vroeg op pad om de eerste snoeken te gaan vangen. om 8 uur stonden we al met onze hengels in het water. het was goed koud en we hadden onze doodaashengels meegenomen. na een half uurtje zag ik mijn dobber weg schieten. ik rende naar mijn hengel en sloeg hem aan. RAAK. een helemooie eerste vis van de ochtend!

vangst 21 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Eindelijk weer een mooie Snoek!

Nadat Marc mijn vader en ik gister naar de visbeurs zijn geweest Daar hebben we hele mooie spullen gekocht o.a. 2 mooie hengeltjes met molens een lekker stoeltje een dikke winterjas en hele mooie nieuwe handschoenen. We moeten het natuurlijk wel warm hebben nu het doodaasseizoen is gestart! zijn we vandaag gaan vissen. Ik had 2 hengels 1 met spiering en 1 met makreel. het was erg regenachtig maar dat mocht de pret niet bederven. na een klein uurtje zag ik dat mijn lijn strak stond en mijn dobber onder water zakte dus ik pakte mijn hengel en sloeg aan. Het eerste moment dacht ik dat hij weg was maar toch niet hij gaf zich gewoon meteen over. daardoor kon ik hem makkelijk scheppen onthaken en meten. daarna weer snel teruggezet. 5 minuten daarna wilde ik mijn andere hengel ophalen en precies op dat moment greep een vis naar de spiering. maar omdat ik hem aan thet ophalen was was ik helemaal vergeten om aan te slaan dus toen ik hem probeerde te scheppen schoot hij los... Maar toch een hele mooie 80er!!

vangst 22 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: spiering

Even een half uurtje.

Het was de bedoeling dat we een middagje lekker gaan vissen. Normaal is Manon niet vrij op donderdag, maar vandaag wel dus gaan we er op uit. Ik gooi mijn hengels in en manon haar hengel een stukje verderop. Nog even het schepnet uitstallen en de onthaakmaat neerleggen, en dan wachten.

We hoeven niet lang te wachten, plop..... weg is mijn dobber. Ik zie hem onderwater weglopen en sla gelijk aan. Ik wacht nooit lang want dan heb je kans dat de vis al in de buik zit. Vooral met Spiering dat toch wat klein van formaat is.

Een mooie slanke snoek meld zich en na het onthaken gaat ie lekker weer op weg. Helaas moesten we hierna weg omdat er een probleem op het werk was, maar ja in een half uurtje tijd toch nog een mooie vis geland.

vangst 23 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Toch nog net voor vertrek!

In het donker, met een breekstaaf aan de dobber toch nog even doorvissen. Eigenlijk de eerste keer dat we echt in het donker doorvissen. We hebben niet altijd even veel tijd, dus wil je de momenten pakken die je hebt. Eigenlijk wilden we net weggaan wanneer ik mijn lichtje zoek....weg! Ik sla aan en hij hangt direct. Ik denk in eerste instantie nog dat het een klein snoekje is, maar het valt alles mee. Een mooie 80-er hangt en laat niet meer los. Snel op de foto en hup, zwemmen maar weer.

vangst 24 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: voorn

Vis is vis!

Eind van de dag nog even doodazen! Direct na een klein kwartier als de dobber weg. Een mooie kleine snoek heeft het voorntje meegenomen. Hierna nog 2 keer beet, maar helaas blijft het voor marc hierbij...maar ja vis is vis.

vangst 25 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: doradine
Snoek

Eem mooie 70-er op doodaas!

Weer een mooie vangst voor Marc!

vangst 26 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Daar gaat je hengel bijna! toch weer snoek!

Even met wat dode aasvis naar een water in de buurt. Vorig jaar was het hier slecht, maar ja dat zegt niets over dit jaar. Een tweetal andere vissers komen voorbij en die vangen wel wat klein spul. Ook heeft een van de twee nog een aardige snoek aan de lijn, maar ja zonder onderlijn heb je natuurlijk geen schijn van kans tegen een grote vis.

Ergens worden er wat sluisjes opengezet en de handel begint langzaam te stromen. Ik verkas een stukje om niet steeds bezig te zijn met mijn hengels. Ik ben met 1 hengel bezig en in mijn ooghoek zie ik de andere hengel over de stoep glijden.......RENNEN!!! Nog nooit overkomen, maar de lijn stond door de stroming strak en de snoek zwom waarschijnlijk voorbij en greep direct mijn kleine voorn in het voorbij zwemmen. Maar bij het oppakken van de hengel hangt ie gelijk... Ik merk al dat het geen hele kleine is want hij gaat er nog 3 keer goed vandoor. Bij het bovenkomen zie ik iets felgroens uit de bek van de snoek steken.... Dat is een souvenir van een andere visser. Een spinnerbait. Altijd mooi om die ook gelijk los te kunnen maken. Mocht iemand hem herkennen....hij is bij mij af te halen!

Spinnerbait uit een gevangen snoek

vangst 27 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Doradine
Snoek

binnen 15 minuten de eerste snoek!

Even nog na  het eten op pad met wat dode vis. al snel danst de dobber al door het water. Jammer genoeg heeft de snoek de vis al aardig achter in de bek, maar toch kan ik hem snel onthaken. Met de hand helemaal inde bek en de tang op de juiste manier vast. Toch weer een mooie snoek van mooi formaat!

vangst 28 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Doradine

Doodaas in het zonnetje!

vangst 29 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Pikefighter
Snoek

Lekker gevist met pap en Marc! En toen deze mooie snoek van 61 cm gevangen!

vangst 30 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Pikefighter
Snoek

Een mooie snoek gevangen in Nieuwegein

vangst 31 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Blinker
Snoek

1 van de twee mooie baarsjes uit een grote plas in de buurt...

vangst 32 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: shad geel
Snoek

Lekker wezen vissen in nieuwgein! En toen deze mooie baars gevangen!!!

vangst 33 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Shad Rood-Wit

Leuk baarsje..

na het lossen van een gemiddelde snoek van ergens rond de 50 cm kraag ik toch weer een kleine aanbeet. Deze mooie baars kwam omhoog op deze nieuwe stek. Het is niet groot, maar binnen een uurtje 2 keer snoek beet en twee baarsjes is het toch een nieuwe locatie die we verder gaan afwerpen.

vangst 34 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: doodaas, voorn

mijn pr 84 cm,

vangst 35 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: shadje
Snoek

Na de vangst van Dante en nadat we hadden gegeten gingen we door! we fietsten een stuk door en kwamen aan bij een nieuwe stek. Daar deed ik een kleiner aasje aan en ging op baars. al snel had ik al een baarsje van 15 cm! daarna had niemand meer wat, maar toch vis is vis!

vangst 36 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: shad
Snoek

Vandaag was pap vrij en de familie Reinsma had ook zin om te vissen, dus dat betekend!!!! snoeken! Het was niet al te warm en er zou wat regen vallen maar dat maakten ons niet uit wat wij gingen op de fiets naar het kanaal! na een half uurtje-45 min had pap beet een snoek niet al te groot maar liet los... ik 5 min daarna ook dezelfde schoot weer los! 2 keer ingooien en toen goed aangeslagen en raak! Eruit gehaald, onthaakt en op de foto natuurlijk! ;) daarna begon het keihard te regenen en zijn we naar de snackbar gegaan!

vangst 37 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Ook nog een mooie bijvangst!

Na de snoekbaars gooien we de rest van deze hoek lekker uit. Dante wil graag met mijn hengel gooien omdat ie denkt dat dat beter is... Helaas voor hem vang ik 10 minuten na de snoekbaars deze prachtige snoek van 54 cm....met zijn hengel....

Een mooie bijvangst als je op zoek bent naar snoekbaars!

Nu lekker op vakantie, en daar eens kijken of we een haai of tonijn kunnen strikken.

vangst 38 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Nog even voor de vakantie....op de rovers...

Mama pakt de koffers in, en daar willen wij uiteraard niet bij zijn... dan maar even vissen. We zoeken een leuke stek op aan het Amsterdamrijkanaal, en gooien deze af met wat kleine shads. Ineens direct na het gooien voel ik een aanbeet. Ik sla aan en deze prachtige snoekbaars komt naar boven. Dante schept hem en binnen 10 seconden is de vis onthaakt. Even op de foto en daarna weer lekker zwemmen. Lekker begin van deze sessie!

Snoekbaars uit het ARK

Blijven prachtige vissen!

vangst 39 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: pikefighter
Snoek

De laatste dag van het seizoen...

Daar is ie weer, de laatste dag van het snoekseizoen. Tot de laatste zaterdag van Mei zit het er weer op. Toch nog even de hort op. De dode vissen zijn op dus we gaan alvast weer eens op pad met wat kunstaas. Lekker struinen langs het water. Toch ook wel weer heel erg leuk vissen.

Het eerste half uur is het ruk, geen beweging in het water en geen stootje op het aas. We lopen een stuk gras over naar een bijzonder ondiep poeltje net achter de strook waar het grotere water ligt. Her en der gooien we in maar het lijkt erop of er nog nooit een vis heeft gezwommen. Tot ik op het laatste stukje een streep in het water zie. Een snoek! Ik gooi in en gooi wat onhandig ver rechts van de snoek in. Hij reageert direct.... Ik zie hem met een bocht richting mijn aas glijden.

Ineens klapt hij erop en hapt vol in het aas. Boem, lekker!

Snoekie van dichtbij

Hierna vang ik nog een 45 cm jong beestje en Mark vangt er nog 1 van 52 cm. Leuk afsluiter van het seizoen met 3 visjes! Op naar Mei om weer met de boot het water af te struinen!

vangst 40 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Line through trout
Snoek

Ook deze telt gewoon mee.....

Een heerlijke zondag, met zon en een heerlijk temperatuur. Manon wilde ook mee, en de boys gaan mee om te voetballen. Lekker zo met de hele familie. Mark gaat ook mee met Sem en even later komt Katja ook nog even kijken. Wat een feest. Moet je alleen nog wat vangen... Het doodaas werkt niet vandaag. We liggen met 4 doodaashengels en af en toe met wat kunstaas. Ik gooi mijn forel onder de brug en ineens klapt hij erop. Een mooi 60 cm snoekje. Goed omte zien dat dit formaat heir zwemt. Volgend seizon komen we terug als ie nog meer gegroeid is...

Genieten zo met dit weer in deze tijd van het jaar, jammer dat dit de laatste sessie van dit seizoen was.

vangst 41 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: sardine
Snoek

Yeah! Mijn PR gevangen! 93cm en supertrots! :)

Dennis en Marc alvast de hort op ( ik eerst nog even rondje hardlopen ) daarna aangesloten. Leuke stek, mooi weer. Dobber dreef lekker beetje met de stroming mee, ik kijk even de andere kant op en weer terug en zie dat mijn dobber onder is maar ik zie hem nog wel. Lijn beetje strak getrokken en dacht ophalen maar en ja hoor! Beet!

Echt een dikke snoek! en mijn PR verbroken! Lekker hoor! En de boys?! Helemaal niets.... ;)

vangst 42 gevangen in de Nieuwegein

Nummero Duo

Alweer een dobber weg, en nu diegene waar een grote makreel aan hangt. Yes, dit moet een grote zijn..... Helaas pindakaas, het is weer een minisnoek. Uiteraard wel blij mee, en ook goed om te zien dat deze lekker dik is. Dat betekent dat het goed gesteld is met de aasvisjes in onze sloot. Lekker voor in het voorjaar om met wat klein spul aan de slag te gaan...

Al met al lekker gevist, later nog een grotere verspeelt maar vangen is vangen dus ik mag niet klagen.

vangst 43 gevangen in de Nieuwegein

Klein maar fijn!

Even in het park aan de slag. De laatste sessies allemaal op wat groter water, en dan vergeet je de sloot om de hoek. De gesloten tijd voor bepaalde vissoorten is weer begonnen, maar die voor het aas nog niet. We mogen dus nog tot het eind van de maand. Al binnen een half uur gaat mijn dobber er vandoor. Ik sla aan maar helaas hij is vertrokken.

10 minuten later verwijnt mijn andere dobber, en nu sla ik hem raak. Een heel klein snoekje van 43 cm is snel op de kant. de dreg zit op 3 punten door zijn bek dus ik besluit direct om deze af te knippen. het kost je een dreg, maar deze snoek moet snel terug. Het is een jonkie en die zijn heel belangrijk voor de stand van de vis, en het is toch ons thuiswater.

vangst 44 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

En dat is nummer 4 van de dag!

Ja een mooie 80-er meld zich weer aan de hengel. Terwijl ik sta te praten met twee andere vissers ben ik ineens mijn ene dobber kwijt. helemaal weg.... Ik sla aan en ook deze hangt. een hele mooie snoek van 80 cm hangt weer. Lekker hoor!

Hierna vang ik nog een iets kleinere van rond de 65 cm maar die hebben we direct terug gezet. Hij heeft de spiering helemaal opgeslokt en we hebben best wat moeite om de dreg eruit te halen. Wanneer dit gebeurd moet de snoek zsm weer het water in. Dan maar geen foto.

vangst 45 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Binnen 2 uur 5 mooie snoeken!

De eerste snoek meld zich wanneer toevallig de vrouwen langs komen, die moesten zonodig weer eens 18 km hardlopen. Net op tijd want mijn dobber ging van lings naar echts door het water, maar niet naar beneden. Ik haal hem op omdat ik denk dat het stroming is, maar al snel hangt er een mooie 80-er.

Dan is Mark aan de beurt. Hij heeft al weken niet meer lekker gevangen en is dan ook blij dat zn dobber weg is. Hij slaat aan en de snoek hangt! Hoppa, lekker hoor! Dan ineens als ik met de snoek in het net wegloop gooit ie zijn hengel weg en rent naar zijn andere hengel. Hij slaat en er hangt gelijk nog een mooie snoek aan de andere hengel. Dan moet ik snel aan de bak want we hebben maar 1 net bij ons. Snel de snoek eruit en op naar de volgende. Hij onthaakt de ene met de andere even verstopt in het net. je wilt de snoeken eigenlijk op de onthaakmat, maar dat gaat niet met twee tegelijk. Hierna volgen er nog meer snoeken, maar omdat dit mijn vangsten zijn komen die weer op de site onder een aparte kop.

Twee mooie snoeken tegelijk in Nieuwegein

Het is nog hard werken ook

Twee snoeken tegelijk op het droge, wel lekker!Mark met zijn vangst

vangst 46 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Stek weg, snoek weg, eer weg...........

Ja ja het is zover, mevrouw heeft een vispas.....Dit is allemaal geen ramp, maar dan wil ze natuurlijk ook mee vissen.

Dus vandaag op weg naar Galecop. Ze wilde eigenlijk ergens anders, maar doordat daar nog ijs lag zijn we maar de wetering op gaan zoeken.

De stek die wij normaal hebben is inmiddels zo druk geworden en populair dat we die weer bezet hebben achtergelaten. Een stuk verderop dan maar. Dice mocht ook mee en we hadden er goed veel zin in. Na een uur gaat mijn ene dobber een beetje wijfelend onder. Ik sla aan de vis hangt,..... zou je denken. Helaas de sardine komt in 8 stukken boven. Helaas!

Dan 20 minuten later kijk ik naar mijn andere dobber en BOEM! weg! Nu sla ik nog wat harder aan want deze wil ik niet kwijt. De dobber blijft ver onder water, wat betekent dat het een groot formaat snoekdame is. Ook het gewicht is lekker en ik roep manon al om de andere hengels in te halen, want het landen kan maar op 1 plaats. na 5 minuten pats........ ook deze is weg. Man, wat een ^&*&zooi.

Nou is het 15 minuten stul en het wordt donker. We gaan. Manon haalt haar hengel binnen en ja hoor,...... er duikt nog net even een kleine 60 cm snoek op.... ze noemt hem Mark....

Geluk is met de ...... vandaag.  ;)

vangst 47 gevangen in de Nieuwegein

De laatste keer in 2016!

Voor de laatste keer gaan we nog even een ochtendje op Galecop aan de slag. Inmiddels is de stek uiteraard wat bekender geworden en zijn er twee collega-vissers aanwezig. Toevallig had ie onze site al een keer via Google gevonden, dus het was ze al bekend dat er best gevangen kan worden.

Ineens begint Manon te gillen en te rennen, samen met Dice die gelijk al lekker enthousiast meerent. Een mooie 80 cm die zich lekker in het net rolt, waarna ik dit uiteraard weer uit elkaar mag plukken.....

Een van de twee andere vissers staat er ook niet voor niks, en slaat binnen 5 minuten een 70cm en een 88cm aan de haak. Het blijft een mooie stek!!! Zo, en dan nu een lekker zondagmiddag,.......

vangst 48 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Via rijkswaterstaat naar Galecop.

Rijkwaterstaat. Een mooie stek met mooi water en heel veel potentie. Helaas is het vangen er bij ons nog nooit echt gelukt. Na een uurtje of twee vissen met Manon en Mark, toch nog even naar Galecop, via de bowlingbaan om Mark even af te zetten. Met zijn tweeen nog even een uurtje. Gelukkig ben ik dan toch mijn dobber kwijt en kan ik aanslaan. Een lekkere 68 cm is binnen no-time op de kant. Even een fototje en dan snel zwemmen.

vangst 49 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Toch maar weer even terug naar huis!

Na 2,5 uur te hebben gevist in Tull en t waal, met een schamele 52 cm toch nog maar evende laatste 2 uur naar de vertrouwde wetering.

Mark heeft de laatste keer een snoek gemist doordat zijn lijn brak. Hierna zijn we steevast teruggestapt op gevlochten lijn. De dobber kwam voorbij drijven en die hebben we kunnen grijpen, maar de snoek bleef toch achter met de lijn nog in zijn bek. Het is heel jammer, maar daar kun je soms niets aan doen, al doe je nog zo je best om goed met de snoeken om te gaan.

Vandaag toch weer terug naar de wetering, en binnen een kleine 45 minuten gaat mijn dobber voorzichtig onder. hij stuitert een beetje en ik sla dan maar gewoon goed aan. De snoek geeft zich al snel gewonnen. bij het onthaken valt me direct de nylon lijn op die in het schepnet ligt. Het is de snoek die mark ontsnapte. wat een toeval....!

Helaas is de dreg ingeslikt maar de lijn en het nog vastzittende schuiflood verwijderd zover als mogelijk. Het is natuurlijk niet ideal, maar we gaan er maar vanuit dat de snoek de dreg uiteindelijk kwijtraakt. Je kunt natuurlijk doorblijven pielen achter in de snoek, maar dan maak je volgens mij het probleem alleen maar erger. De snoek had het al een week gered, en nu na het onthaken van mijn eigen dreg zwom hij gewoon weg zoals het hoort. We hopen maar op het beste!

Toch kunnen onthaken en het oude lijntje weggehaald

vangst 50 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Toch maar weer terug naar de basis.

Even onthaken\r\n

Om half 8 de deur uit om met de boot naar de strook te gaan. Dit water aan de Loosdrechtse plassen is een mmoie plek om te varen en te vissen. We hadden mooie vis mee, en zijn de haven in de grote plas opgevaren om even lekker te doodazen. Helaas na 3 tot 4 uur te hebben gevist, met de staart tussen de benen maar weer naar huis gereden, met als doel toch nog maar even op Galecop te proberen.

\r\n

Binnen 10 minuten, en na het arriveren van Manon en Dante die daar even gingen hardlopen - fietsen. Toch mij dobber weer onder. Wat een geluk, toch nog even beet. Een kleine 64 cm snoek kwam dan toch weer binnen. Wat een topwater dat Galecop!

vangst 51 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

En, het geluk is met de ...............

\r\n

Manon besluit even op een klein slootje te proberen. Weer beet! Nu slaat ook zij mis. Daarna krijg ik nog een keer beet. Helaas, weer mis, dat risico loop je met een enkele dreg. Ik leg hem terug en Manon wil ook op dat stukje.....Ik pak mijn spullen en ga dan maar weer ergens anders.....

Weer hoor ik haar roepen....zal toch niet? Ja hoor, weer een mooie 81 cm. Nu mag ze alles zelf doen, ook het terugzetten.... Even wat kiekjes en dan mag ze weer zwemmen. Wat een geluksdag, ze mag wel een paar krasloten gaan halen....

\r\n

Lekker stoeien met de vis

En weer terug het water in.

vangst 52 gevangen in de Nieuwegein

Big momma voor Mama!

\r\n

Lekker ff vrij genomen om te vissen, Ik ben altijd vrij op donderdag maar Manon niet. Eerst naar vreeswijk, maar dat werd niets, toen maar even naar Galecop gereden.

Ik krijg als eerst beet op een Mega-Voorn. Helaas schiet mijn dreg er doorheen en ben ik de vis kwijt. Manon gaat verderop zitten en inees gaat de dobber onder. Wat een topvis voor de donderdagochtend!

Zal toch niet gekker worden.......

vangst 53 gevangen in de Nieuwegein

Zo vader zo zoon!!!

\r\n

Voor het eerst wil Calvin een keer mee vissen. Dante is een beetje geminderd, en Calvin wil het ook wel eens proberen. Na mijn eigen vangst leggen we de dobbers weer uit, maar nu ergens anders. Na een klein uurtje roep ik naar Calvin: "waar is je dobber?"... We hadden afgesproken dat ik zou aanslaan, aangezien dat nog best lastig is, maar voor de mensen die Calvin een beetje kennen is het duidelijk dat hij gewoon zelf de hengel pakt en begint te rammen. lekker hoor, hij blijft hangen!!!! Wat een mooie dril (helemaal zelf) en daarna makkelijk onthaakt. Ik vertel hoe hij hem moet pakken (kieuwgreep) en zonder te aarzelen grijpt ie hem en tilt hem op....

Wat een mooie korte sessie met twee identiek grote snoeken, en twee verschillende want dat is duidelijk te zien!

Ik denk dat Calvin nog wel een keertje mee wil...

\r\n

Lekker hoor twee snoeken van gelijke grootte

vangst 54 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Eigenlijk geen zin, maar toch blij dat we zijn gegaan!

\r\n

Even op zaterdagavond het weer voor zondag bekijken,..... Nee man! Geen zin om in de regen zo vroeg al te gaan staan. De dames meoten weg, dus om 11 uur moeten we eigenlijk alweer terug zijn. Mijn vismaat gaat alsnog en die belt me op dat ie zijn lijn kwijt is aan een lekkere snoek. Toch gaat het dan kriebelen en om 9:30 toch maar even die kant op.

Na 5 minuten is mijn dobber al weg en haal ik moeiteloos mijn 81 cm snoek binnen. Jammer voor Calvin, maar zijn dobber lag er 2 meter naast.... we gaan niemand voortrekken ;)

Lekker hoor! maar we zijn nog niet klaar.... de volgende post is voor Calvin...

vangst 55 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Nog geen megavis, maar wel een mooie 85cm!

\r\n

Vorige week ook op deze stek gezeten voor een paar uur, maar dat liep niet lekker. Mijn vismaat Mark had nog wel een leuk klein snoekie, maar ik had er moeite mee. Wel 3 keer beet, maar twee keer mis en 1 keer lijnbreuk....

Vandaag maar nog een keer proberen, want opgeven is geen optie. Na een kleine 1,5 uur wat verschillende plekjes te hebben gehad maar weer eens voor de "buizen" naar ander water. Elke snoekvisser weet dat het daar het meest raak is. Ook nu weer! Een mooie dril van een al stevige 85 cm dame die na het landen niet of nauwelijks tegenstand bood. lekker om weer eens iets van 80+ te vangen. Op naar de 90+ en 100+ ik ben er klaar voor!

vangst 56 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Op de veelbelovende stek helemaal ruk, op het thuishonk meer geluk!

\r\n

Met Manon de hele ochtend in Vreeswijk gezeten met 4 hengels. Je kunt gratis 1 keer per jaar meevissen, en daar een meevisvergunning voor aanvragen bij sportvisserij Nederland. Helaas was het de hele ochtend niks.

Ik ben smiddags dan maar even bij de sloot achter in ons park bezig geweest om wat nieuwe voorns te vangen. Helaas waren ook deze ver te zoeken. Wel had ik nog een hengeltje meegenomen met een kleine voorn eraan. Lekker!! Toch nog een aanbeet. de dobber ging onder en ik sloeg vrijwel direct aan. Een leuk snoekje van 42 cm kwam boven. Toch lekker!

Nu weer op zoek naar de betere formaten!

vangst 57 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: shad
Snoek

Een hele mooie baars, en dat was het....

Een mooie ochtend even met de boot weg. dan verwacht je nogal wat. helaas was het vrij taai en bleven de aanbeten uit. Het varen ging prima en ook het weer zat goed mee, maar je wilt toch wat vangen. Ineens toch een klap op de shad, en een prima Baars komt naar boven.

Even een foto door mijn vismaat en dan weer lekker zwemmen. Verder was het niet veel, maar ja vangen is vangen....

Nog een foto van de Baars...

Het blijven super mooie beesten die Baarzen. Een kappe rij stekels aan de bovenzijde, en een lekker stevige body. mooie sport.

Wat een gulzige monsters zijn die baarzen

vangst 58 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Op bekend water maar onbekende stek.

\r\n

Een mooie stek op bekend water, we gingen deze zondag naar de Galecopper-Wetering, maar niet op de gebruikelijke stek. Enige weken geleden hebben ze de gehele wetering gebaggerd, en de laatste twee keer vissen was dan ook voor niets. Toch maar weer proberen, die snoeken moeten toch eten zou je zeggen.

Met Mark maar weer eens met een bak dode aasvissen op stap. ALs eerst was Mark zijn dobber weg, maar deze sloeg hij helaas mis. Een kleine 20 minuutjes later mijn dobber weg. Ik sla aan en krijg mijn halve dobber bijna in mijn nek. Ook mis.... Even snel mij andere hengel op deze plek ingelegd en binnen 5 minuten was deze ook onder. Dit keer was ie raak, en een leuke 68 cm lange snoek lag binnen 2 minuutjes op de onthaakmat. helaas vast met de dreggen in het net de mat, maar na wat knipwerk alles losgemaakt. Toch maar wachten op het koude weer.

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
Doordat we de dreggen allemaal vast hadden zitten, was de snoek een beetje aan het bloeden. Gelukkig zwom hij na het terugzetten weer snel weg.Vangst in de galecopper wetering

vangst 59 gevangen in de Nieuwegein

Mijn eerste keer!!!

\r\n

Dit seizoen maar eens met een karperset op stap. lekker doodazen, maar dan met een voorn op de bodem. Nog nooit een snoekbaars gevangen op de een of andere manier, maar eindelijk is het dan zover.

In plaats dat het piepertje begint te gillen, hangt ineens mijn lijn slap....lekker hij zwemt naar me toe! Ik twijfel heel even, maar sla dan toch aan! Ik denk het is een wat grotere snoek want hij blijft laag zwemmen. Nee, Het is een Snoekbaars!!! Mooi 66 cm schoon aan de haak! Dit seizoen beloofd wat!

Snoekbaars uit de Vaartse Rijn

vangst 60 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Een kleine snoek op een grote Voorn

\r\n

Een mooi klein snoekje op een voor die ongeveer de helft aan lengte had dan de snoek zelf. De snoek nam hem mooi mee, en was mooi snel binnen. Snel een foto en dan weer zwemmen.

vangst 61 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: blinker
Snoek

Wie het kleine niet eert!!

\r\n

Uiteraard de eerste vrije dag met de hengel op stap. Even lekker met de fiets in de eigen regio met kunstaas smijten. kom na een uurtje een andere visser tegen die al aangeeft dat hij niet heel veel verwacht aangezien het in dit stuk de laatste jaren steeds slechter is met de vangsten. Maar naar huis gaan is ook geen optie. Ik ben tenslotte gekomen om te vissen ;)

Dan na 1,5 uur toch een aanbeet(je). Een snoek van een paar maandjes oud komt naar boven. Lekker, toch vis.

Nog even bij ons achter in het park gegooid, waarbij ik een misser heb van een snoekje tussen de 60 en 70 cm. Helaas bleef het daarbij. Zondag maar weer eens met de boot op pad!!

vangst 62 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Op de laatste dag van het seizoen met sardine......

\r\n

Helaas pindakaas, je hoopt de laatste dag voor het verbod op kunstaas nog even op die ene metersnoek die je gemist hebt in de winter. De "normale" aasvissen waren helaas op, dus even naar de groothandel om goedkoop nog even wat diepvries sardientjes te kopen. Echt lekker vissen kun je er niet mee, aangezien het al uit elkaar valt als je ernaar kijkt, maar het is een vis en snoek eet vis. De hele ochtend nog geen stootje en ook smiddags helemaal ruk. Dan ineens gaat mijn dobber er heel rustig vandoor. Hij gaat niet onder (waarschijnlijk kreeg de snoek hem niet onder hahahaha) maar verdwijnt rustig richting het bruggetje. Gelukkig is het een kleintje, want de slip van de reel stond mijlenver open, en als het een grote was geweest had ik hem nog gemist ook!. Hij blijft gelukkig hangen. Een 50 cm snoek op een 25 cm Sardine. Nou ja we gaan lekker naar het voorjaar.

Op naar de boot!

vangst 63 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Baars

3 x is scheepsrecht! Snoek in de Wetering

\r\n

Even de aller-allerlaatste dag voor het eind van het snoek / roofvisseizoen nog even met wat aasvis onder de arm naar de Galecopper Wetering. Al vrij snel kreeg Dante een goede aanbeet, maar helaas voor hem sloeg hij mis. Ook de tweede keer dat de dobber weg was kwam de snoek er niet uit. De derde keer doet papa het voor de zekerheid. gelukkig blijft ie nu wel hangen! even op de video en de foto en hoppa het water weer in! Wat een topstek die wetering! volgend seizoen komen we zeker weer terug.

Hieronder nog een mooie video van onze visdag:

vangst 64 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Baars
Snoek

Deze snoek was niet heel groot, maar wel blij mee!

\r\n

Mama wilde weer eens mee, en dan moet je toch uitkijken dat ze er niet vandoor gaat met de grootste vis, zoals de vorige keer. We hadden maar 1,5 uur om te vissen, en eigenlijk was het helemaal ruk in het begin. Toch nog 5 minuten voor we weg wilden gaan was ik mijn dobber kwijt. Een mooie 80 cm snoek aan de hengel. Ondanks dat ze een meevisvergunning bij zich had en vol haar best deed mocht het voor manon niet baten deze keer.

Snoekie op het droge in VReeswijk

Nu na de gesloten tijd en het verbod op kunstaas, misschien zondag nog een laatste keer, en anders pas in Mei weer opnieuw proberen. Maar dan gaan we met de boot!

vangst 65 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: voorn
Snoek

Tot 3 x toe trapt ze erin..

\r\n

De eerste aanbeet schiet de voorn bij het aanslaan uit haar bek. Bij de tweede trek ik de haak door de vis eruit. Balen......10 minuten later blijkt dat ze nog steeds honger heeft. Mijn dobber weg, en zoals gehoopt blijft ie lekker lang, diep onder. Een moddervette dame van 96 cm waarschijnlijk vol met kuit hangt eraan.

Doordat ik met een zelfontspanner werk is de foto wat wazig, maar wat maakt het uit. Heerlijk gevist.

vangst 66 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Wie het kleine niet eert!

\r\n

Super lekkere dag met topweer, en ik heb er zin in! Vandaag ga ik eens ff lekker mijn PR opschroeven van 98 naar 114 cm!

Helaas Pindakaas! Helemaal niks van dit alles! maar wel een hele leuke snoek van 63 cm! Een verse beschadiging op zijn kop, maar dat zal wel door de paai komen. Nog even en we mogen 2 maanden niet vissen, dus we moeten het er nog eventjes van nemen. Verder een niet zo bijzondere sessie, met weinig actie en veel stroming en wat wind waardoor ik steeds bezig was met ingooien, ipv zonnen!

Zondag a.s. gaan we om 6:30 richting Leeuwarden ommee te doen aan een streetfishing wedstrijd, dus nog even de hengeltjes oppoetsen, kunstaas inslaan, en dan gaan we weer even wat vangsten noteren! Hopelijk.......

vangst 67 gevangen in de Nieuwegein

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

Recordvis!

vanochtend gingen we vissen. nou ja pap ging vissen hij had al snel naar mij gestuurd dat hij een snoek van wel 84 cm had! Toen ging ik douchen en eten en dan die kant op gefietst om ook wat te vangen. ik dus daar naar toe fietsen met mijn hengel op mijn rug. en meteen daar een voorn eraan gegooid. een uurtje gewacht en toen kwam die die super grote vis! eerst dachten we dat het een kleintje was maar toen de rug van de vis omhoog kwam wisten we wel dat hij wat groter was. En toen er uit gehaald en op de foto gezet door pap en een paar andere mensen..... we heben hem opgemeten en toen kwam die uit op 93 cm super blij dus alle twee want ik heb eindelijk een nieuwe pr!

Snoekie close

vangst 68 gevangen in de Nieuwegein

84 cm kracht aan de haak

\r\n

Een mooie snoek in de ochtend is altijd fijn! Hij pakte de voorn 20 minuten voor deze vangst volgens mij ook al eens, en uiteindelijk greep hij hem de tweede keer beter. Dante was er nog niet dus even de camera op zelfontspanner voor de foto!

vangst 69 gevangen in de Nieuwegein

Snoek

Even 3 uurtjes vissen op mijnnieuwe favoriete stek! Binnen een kwartier de eerste aanbeet. Gelijk al een knappe strijd met een hele mooie dame van 98 cm. Ze heeft er 5 minuten om mogen vechten, maar uiteindelijk toch op moeten geven. Even snel op de foto, opmeten (ik heb nog 3 keer gekeken of die laatste 2 cm er echt niet aanzaten)  en daarna mooi weer terug. Mooi beest.

\r\n

Na een klein kwartiertje weer de dobber onder. Nu voelde het direct al wat lichter aan, maar toch een echte vechtersbaas. Een mooi snoekje van 70 cm. Daarna was het over. Maar ja voor 3 uur vissen toch echt niet te klagen!

De kleinere van de dag

vangst 70 gevangen in de Nieuwegein

De laaste snoeken van het jaar Deel 2

\r\n

Na de eerste snoek even een meter of 20 verplaatst en raakte daar in gesprek met een andere visser. Na een uurtje te hebben gezeten ben ik ineens mijn dobber weer kwijt. Opnieuw moet ik aanslaan en dit keer gaat het in 1 keer goed. Ik sla eigenlijk altijd direct aan. Op deze manier raak je nog wel eens een snoek kwijt, maar je hebt de minste kans dat de snoek de haak tot aan zijn rug doorslikt.

lekker gevist weer. Hopen dat we volgend jaar de meter halen.

vangst 71 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Horsmakreel
Snoek

De laaste snoeken van het jaar

\r\n

Nog even in het oude jaar lekker met doodaas langs het water! Dante had geen zin, dus ga ik maar alleen. Al na een kleine 20 minuten gaat de dobber onder. Ik sla aan en ik ga er van uit dat de snoek hangt. helaas had ie hem alleen bij de kop en liet ie na een 15 seconden los. Snel gooi ik op dezelfde plek in. Al na 2 minuten gaat ie er weer vandoor. Ik sla opnieuw aan en nu hangt ie wel. Mooi in het hoekje gehaakt dus ook zo weer terug het water in!

vangst 72 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Triple Devil

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n

Vandaag na school gingen we effe het park in om te vissen. Eerder vandaag ging pap al vissen met doodaas maar dat ging niet zo goed. Maar toen we dus in het park kwamen was er niet veel teken van leven en heel veel viesigheid. Na 45 min zat hij er dan toch op de snoek van wel 65 cm! daarna gebeurde er niks maar toch

het einde van weer een geslaagde visdag!

Snoekie

vangst 73 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: spiering
Snoek

Papa s verslag is helaas verwijderd door een druk op de verkeerde knop. Dus hier dan mijn verslag.

\r\n

Donderdagje vrij, even op pad met papa. Vissen in Vreeswijk. Aan de hengel kreeg ik doodaas ( spiering ). Er stond een aardig windje dus mijn dobber dreef al snel naar de kant. 2de! keer ingooien. Weer mijn dobber naar de kant. Maar ik dacht laat maar even liggen vis zwemt toch overal zou je zeggen. Ineens gaat mijn dobber tegen de wind in bewegen! Ik lijn beetje strak getrokken, toen ging de dobber onder en kleine ruk aan de hengel. Jahoor beet!! Vette snoek van 92 cm!!! Jammer net niet de pr van papa.. Even op de foto, wat zwaar zeg dat beest. Kieuwgreep ging ook niet helemaal goed, dacht dat de snoek bloedde maar dat waren dus mijn vingers... ach ja voor zo n mooie vangst moet je wat over hebben!!

BigMama

vangst 74 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Doodaas
Snoek

Ze worden gelukkig al wat groter!

\r\n

Het is weer donderdag en papa gaat maar weer eens alleen vissen. Dante moet naar school, das jammer dat hoort erbij als je 11 bent.

De kou is nog niet echt ingeslagen, maar het betere seizoen voor snoek moet nu wel gaan beginnen. De kleine witvis trekt naar haventjes en kleinere inhammen van de wat grotere kanalen, en de grotere vis zou in moeten gaan slaan voor de winter. Hierom hebben wij het doodaas uit de kast gehaald.

De eerste uren helemaal niks, daarom maar naar vreeswijk gereden. Daar heb je de kleinere havens. Hier na een 1,5 uur een mooie tik op de dobber.... hierna loopt ie weg. Om ervoor te zorgen dat er geen haken worden ingeslikt gelijk maar hard aanslaan. Een prachtige snoek van bijna 1 meter. Snel onthaken, foto vragen aan een voorbijganger met hond en snel weer terug het water in! Hele mooie snoek, en blij dat er weer eens een wat groter exemplaar op de kant ligt!

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
95 cm snoek

Even een foto\r\n

Even op de foto. Gelukkig loopt er dan iemand met een hond die zo vriendelijk is even een foto te maken!

\r\n

Je kunt goed zien dat deze dame nog in moet slaan voor de winter. Ze heeft een hele grote kop, maar het lichaam wordt deze maanden nog een stuk dikker!

Misschien kunnen we haar later in het jaar nog eens vangen wanneer ze wat dikker is.

vangst 75 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: line through Trout

verslag

\r\n

vandaag gingen we vissen met doodaas en met pluggen maar we waren niet alleen want we hadden Sander Julien en Aron meegenomen eerst gingen we naar het AmsterdamRijnkanaal waar het heel wind en regenachtig was maar toch kwam na een uurtje een harde gil Julien had beet maar kon hem er niet uithalen jammer en we gingen weer door met vissen na het rijnkanaal gingen we naar een kanaaltje bij de jaarbeurs Utrecht waar we weer niks vingen daarna gingen we naar de hollandhaven en daar vingen we eindelijk wat een mooie snoek van 72cm daarna gingen we naar nog 2 andere stekken  waar we niks vingen maar toch een geslaagde visdag

Dante oefent kieuwgreep:

Dante oefent de kieuwgreep

Leer de kieuwgreep!

Het is belangrijk om de kieuwgreep te leren want als een haak diep in zijn keel komt dan kan je er niet bij maar wel de kieuwgreep want als je je hand onder zijn kieuwdeksel plaats gaat zijn bek vanzelf open en kan je hem eruit halen!

\r\n

Misschien niet zelf gevangen maar wel mooi even oefenen voor de volgende keer.

Mooie close-up van de snoek:

van dichtbij

vangst 76 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Plugje
Snoek

Het wordt steeds wat kouder, en de snoek wordt steeds wat groter!

\r\n

Een ochtendje vissen zonder Dante, vandaar dat het verslag dit keer niet zo indrukwekkend is, volgende keer is ie er weer bij, maar soms moet je ook gewoon naar school ; )

Na een uurtje of 2 vissen de eerste aanbeet in viswater van poscar net achter het fort in jutphaas. Een mooi snoekje van 50 cm.

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
Snoekje 50 cm
\r\n

Hierna nog even doorgefietst naar het industrieterein. Hier hapte er een hele mooie snoek van 91 cm in dezelfde plug. Deze was iets lastiger op de kant te krijgen aangezien er geen net was om hem eruit te scheppen. Gelukkig is die kieuwgreep niet moeilijk en lag ook deze heel snel op de kant na een kleine vechtpartij. Snel de haak eruit en terug want deze moet deze winter nog lekker schransen, en dan mag ze er nog een keer op zodra ze boven de meter uitkomt :)

Snoek 2

vangst 77 gevangen in de Nieuwegein

Gevangen met: Plugje
Snoek

Na een lange tijd eindelijk weer een visje ;)

\r\n

Laat het maar flink koud worden dan worden ze weer lekker hongerig.

Sitemap
Snoeken in Utrecht - Snoeken in Nieuwegein - Vissen in de Vecht - Vissen in de Kromme Rijn - Vissen in Galecop
Doodaas in Galecop - Doodaas in Nieuwegein - Trollen in de Vecht - Trollen in de Kromme Rijn - Trollen in de Oude Rijn